måndag 27 oktober 2014

Ett dygn på Vann spa





I helgen var jag ju på Vann med mammagruppen.

Gissa om det var härligt? För er som inte varit gravida kan jag bara säga att en lagom varm pool med saltvatten så att man för en stund känner sig viktlös är ungefär lika underbart som en kall drink en varm sommardag samtidigt som någon masserar en. Som jag njöt! Och inte bara av själva spaandet utan även av att ha "vuxentid" utan någon liten som klättrar på en, tjuter en i örat eller väcker en på natten.

Så vi åt en kalasmiddag och skålade med gott vin och läskande drinkar innan vi bytte om till de obligatoriska badrockarna och hotelltofflorna och satte kursen mot bastu och bad. Först var jag lite tveksam till att spaa så sent, men det var tveklöst en hit som jag gärna gör om. Mycket lugnare och mer rofyllt än på dagen.





Och efteråt var man så loj och mjuk i hela kroppen att man inte ville något hellre än att bädda ner sig i en fluffig säng och bara glida in i en sömn som garanterat skulle bli ostörd. Galet lyxigt!!!

Men det bästa väntade nästan ändå på morgonen, vid frukostbuffén. Alla dessa val! Min favvo är nog frukterna och hotellens egna müsli (eller granola som det visst kallas nu) men allt är ju gott och jag åt garanterat för tre.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Så spaade vi lite till innan vi åt lunch och packade in oss i bilen för hemfärd.

Underbar är kort!

Men en del av tjusningen är just att det inte är för evigt för då njuter man maximalt av den tid man har (ungefär som av vilan innan knytet kommer). Därför klamrar jag mig fast vid den där sköna spakänslan så länge jag kan och tänker tillbringa kvällen i soffan med benen i högläge och fötterna i en inpackning.

.KRAM, KRAM.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥