torsdag 30 oktober 2014

Det bästa Viktor vet




Något av det absolut bästa V vet är att åka till djurgården och titta på getter, jaga hönor och klappa katter och kaniner. Och så hästarna förstås...fast dom är fortfarande lite läskiga även om de står blick stilla och är hur snälla som helst. Så igår mötte vi upp en gammal, efterlängtad vän och hennes familj och tillbringade några timmar med att leka (barnen) och fika (mest vi vuxna). Hur fint som helst och visst är det gott med varm choklad när det tillslut börjar bli sådär ruggigt!

Men även om solen strålade igår kände man att något var på väg att ändras. 
Och i morse när vi vaknade var den här, den första frosten. Bitande och gnistrande i den ännu mörka morgonen. Så vackert och ändå så märkligt för jag har nog haft känslan av att det ska vara +10 hela vintern. Eller iaf tills knytet kommer för annars vet jag inte vad jag ska ha på mig. Att köpa en ny jacka för vad som max är två veckor är uteslutet. Men jag får väl spela ut "jag-är-så-gravid-kortet" och tjuvlåna lite från Magnus garderob, hrm, hrm...


Nu blir det soffmys framför Klara Zimmergrens fina "Bästa vännen".

.KRAM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥