måndag 23 juni 2014

Midsommar i Farhult




En pyttestuga för några hundra tusen. Någon? 
Helt sjukt dyrt men lite gulligt.





Den korta vägen från sommarhuset och ner till havet är så vacker och jag tröttnar aldrig på att klättra över sanddynen för att möta havet.




.HEJ.

Har ni haft en fin midsommarhelg?

Jag har haft det kanon! Tidigt, tidigt, på fredagen packade vi i lilla familjen in oss i nya bilen (jodå, det blev en Passat och oj vad skönt det är med kombi när man ska åka med packning och vagn och allt) och satte kursen söderut mot svärföräldrarna i Farhult. En underbart vacker liten by med vit strand och ett så speciellt ljus att man måste stanna upp och insupa det med hela kroppen.

Jag älskar lugnet där och trots att den vilda vinden gång på gång blåste av Viktors lilla solhatt var det ändå en så skön stillhet som vilade över hela helgen. Jordgubbar en masse, långa promenader och ett härligt midsommarbord var i fokus. Men vi hann också med lite Engelholmsglass i Ängelholm (äppelpajen är klart värd att smaka) och en tripp till Helsingborg.

En härlig helg helt enkelt!
...

Tack så mycket farmor och farfar hälsar Viktor och vi!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar :

  1. Underbara bilder från fina Farhult - du har verkligen fångat Farhults själ i dina fina bilder.
    Såg skylten om något till salu där nere vid stranden när vi var där senast, jag får kika in på Hemnet.

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥