söndag 2 februari 2014

Målning pågår

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Har ni en bra morgon?

Här har det röjts sedan klockan sju. Med en niomånaders vildbebis blir det inga sovmorgnar och då är det lika bra att göra något vettigt av tiden. Som att måla. Efter några års kamineldande har det blivit sotigt på väggarna och nu ska det bort! Vitt och fräscht väntar!

Jag minns att jag i min gamla lägenhet provade olika sätt att tvätta bort sotet men att det bara blev värre och värre ju mer jag försökte. Det hela slutade med att lägenheten såg ut som en grå svampmålning och att jag tillslut fick åka och köpa rollers och färg för att täcka över spektaklet. Därför går vi nu på med spackel och penslar direkt. Det är lika bra så slipper man hålla på en massa.

.FIXARKRAM.

1 kommentar :

  1. Kaminer sotar :) Härligt att måla om ibland. Det blir ett sådant lyft. Älskar att måla.

    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥