onsdag 26 juni 2013

Lite fika kanske


.HEJ.

Idag är Viktor och jag hos mina föräldrar i Uddevalla och jag tror inte att varken bebis eller mamma kan bli mer bortskämda. Fjälluften verkar göra susen för lillen för han sover hur avslappnat som helst. Även jag har fått extra avlastning och har precis sovit ostört två timmar i sträck. Tjohoo! Plötsligt känns livet hur fint som helst och jag kan knappt förstå det jobbiga för bara nån dag sedan.

Stort tack för era tips om mat mm! Viktors farmor och Kia tipsade om jordgubbar så dem har jag varit försiktig med och som du sa Lotta så har jag även tagit det lugnt med röd mat rent generellt. Heja, heja! Han har ju även åldern för sig ... 8 veckor på midsommarafton och det borde blir bättre bara av det.

stjarna

Och här kommer ett tips tillbaka...
Det är en bakbok från Milda med fina bilder och vettiga recept som funkar och inte bara är snygga på bild. Mockarutorna var lätt bland de godaste jag ätit och nästa recept på tur är banankakan. Om ni också blir sugna finns boken att klicka hem gratis HÄR.

.stor kram.

5 kommentarer :

  1. Varsågod! :) Nu har jag klickat hem en receptbo också.
    Skönt att få sova lite. Själv hade jag inga barn hemma i natt. Väldigt lugnt! En är ju i England och de andra 2 blev kvar hos kompisar, så då kunde jag sova en halvtimme längre.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Stackars lille babyn och stackars dig! Vår Tova fick flaska för jag kunde inte amma (hon var för tidigt född) så hon har alltid fått flaska. Vi har köpt Dr Browns flaskor, svindyra men ger absolut ingen luft ner i magen. på det som jag innan sagt, Sempers magdroppar och Minifoam och babymassage.

    SvaraRadera
  3. Så härligt för er! Det behövs. Håller med Maria här om Dr Browns flaskor och Minifom. Det hade jag till Ella.
    Snart vänder det för er! 8veckor - hur gick det till? Har ju gått så fort och ändå så självklart.

    kram

    SvaraRadera
  4. Åh vad härligt att bli bortskämda för en stund. Och två timmars sömn, det är inte illa :-)

    Ha det fortsatt härligt!

    SvaraRadera
  5. Hej Marie!
    Ett stort grattis till er Viktor! Läste att han hade problem med magen och tänkte berätta vad som struade med Oskars mage. Först hade han problem att han bara fick i sig lättmjölk dvs överproduktion av mjölk. Det syns genom att han bajsade grönt skumbajs! Jag frågade flera gånger på bvc men allt var normalt. Läser man på amningsbloggen är det ett tydligt tecken på överproduktion.... sen upptäckte vi att så fort jag ätit lök skrek Oskar några timmar senare. Det var inte alltid så lätt att välja bort eftersom det är lökpulver i allt. Han har växt ifrån det nu... Ha en trevlig sommar!
    Kram Karro (Stehag)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥