tisdag 10 januari 2012

Atonement - Försoning

Foto: Alex Bailey/Focus Features 

Godmorgon!

När jag bläddrade i morgontidningen och såg att Atonement kommer på TV ikväll blev jag tvungen att tipsa. Det är inte för att jag tycker att filmen som sådan är så otroligt bra (även om den är stark, vacker och sorglig på ett bra sätt). Nej, det är för det fantastiska fotot! När man ser en del filmer känns det som att varje ruta och scen är så fina att man vill rama in dem och ha dem som ögongodis. Precis så är det med denna! Så om ni vill se vackra miljöer och kanske fälla en tår vet ni vad ni kan kika på ikväll.

Ha en fin dag!

7 kommentarer :

  1. Hej och tack för filmtips! Du frågade mig igår vad jag arbetar med så jag svara här inne hos dig, jag behöver inte ha jobbkläder men tycker ju absolut att det är så kul att shoppa! Min man och jag arbetar inom plastikkirurgi där jag har hand om ekonomi och administration, jag har den lyckan att kunna sköta mitt arbeta mestadels hemifrån så jag är bara på kliniken 1 dag i veckan. Sedan har jag ett spännande projekt på gång som jag kommer att avslöja så småningom på bloggen, så kul. Önskar dig en riktigt fin dag kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill springa in och önska dig en trevlig tisdag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. TACK för tipset :) Gillar också filmer med vackert foto!

    Hoppas du haft en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Den hade jag velat se, men hittar inte vart den går- har väl missat den nu va??? Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh, gillar den med, miljön,filmen, allt !

    SvaraRadera
  6. Underbar film! Har även läst boken.
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  7. Nej! Upptäckte NU att det var igår den gick, fasen att jag missade :( Hade gärna velat titta.

    Svar:
    Visst är det, vigselring och förlovningsring. Vitt guld som är i stort behov av putsning :)

    Kram Linda

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥