fredag 23 december 2011

Påmind om Rom


Dan före dan.

Granen är tänd, julklapparna inslagna och jag sitter i soffan med boken alla redan verkar ha läst och älskat - En dag. Efter 67 sidor är jag helt fast och när jag läste passagen om Rom blev jag så glad! Jag vet vad författaren menar för jag har ju faktiskt varit där. Jag har sett med egna ögon, känt dofterna och hört turisternas väskor rulla över kullerstenarna. Så gick en halvtimma med mig djupt försjunken i boken och så plötsligt är Pernilla Wahlgren på TV och är i.....just det, ROM.

Vet ni den där känslan man kan ha när man just lärt sig ett nytt ord....att man plötsligt hör det överallt? Ungefär den känslan fick jag med italienarnas stora stad och jag undrar var och när nästa påminnelse dyker upp. Men nu måste jag fortsätta läsa för den här En-dag-historien är väldigt fin och spännande :D Vi hörs igen lite senare.

Kram!!

2 kommentarer :

  1. En dag är jättebra, har även sett filmen som är super. Åh vad jag fick en längtan till Rom när jag ser din bild kram och mysig dag för doppardag-kväll

    SvaraRadera
  2. Mysigt!
    Vill passa på att önska dig en riktigt fröjdefull och mysig jul! Stor kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥