onsdag 27 april 2011

The great outdoors

Foto: Domino




Hej tisdag!


Har ni överlevt de första arbetsdagarna efter påsk? Jag är faktiskt rätt mosig och hela kroppen skriker efter mer ledighet. Men, men, Kristi himmelfärd blinkar som ett ljus om bara några veckor och tills dess ska vi väl orka hålla ut?

Dagens inlägg är inspirerat av den sköna försommarvärmen som slagit sig ner i vårt avlånga land. Allt jag vill är att vara ute på altanen och pyssla runt. Flytta sittkuddar, ordna blommor och se om de små fröerna snart tittar upp ger mig just nu frid i själen. Sen springer jag en runda och äter lite turkisk yoghurt med hallon och persikor i solnedgången.

Det fnns så mycket man kan göra med ett stort trädäck eller en bit gräs och om trenden under vintern varit att utemöbler ska flytta in är jag just nu istället inne på att innemöbler ska synas ute och att man så kan skapa ett nytt rum under bar himmel. En matta eller tygdraperier för vinden behöver inte alls vara jobbigt om mattan är av plast och gardinen av vattentålig väv.









Jag älskar hur böckerna i bilden ovan dekorerar dukningen precis som lyktor och varför inte duka med något oväntat? Bokblad som duk känns dock svårt i vårvindarna och jag hejar istället på tunna, skira tyger till rustika ytor. Sommarromantiskt så det förslår!!


Nu väntar middag med kollegorna på Bishops i Västerås :D
Ha en fin kväll!




4 kommentarer :

  1. Åhh, vilka otroligt fina inspirerande bilder du hittat...

    Kram

    Anna

    SvaraRadera
  2. Mysiga och vackra bilder som vanligt, gillar alltid att du inspierar med så fina miljöer.
    Romantiskt så det förslår:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Ledigheten över påsken gav mersmak :-)

    Ha det fint

    SvaraRadera
  4. Hej, kul att du kikade in hos mig och vilka härliga bilder du visar. Den sista var helt underbar kändes nästan som Toscana, tänk att sitta med den utsikten och äta middag varje kväll ....mmmmm :)

    Kram F

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥