tisdag 15 mars 2011

Fabrikens tisdagstema

Foto: SvD



Bokhyllor!



Som gammal bokmal gillar jag att strosa runt bland bibliotekens hyllor i jakten på nästa äventyr. Därför finns det inte en enda bokylla i mitt hem. Men om jag skulle ha någon form av bokförvaring hade den gärna fått vara antingen så diskret eller maffigt vacker. Inspirerad av det hemliga biblioteket i Carlos Ruiz Zafóns Vindens skugga (fantastisk bok) ser jag stora, mystiska salar fyllda med hyllmeter framför mig...


Jag tror att alla någon gång har snuddat vid drömmen om ett eget bibliotek med pläd, öronlappsfåtölj och öppen spis....ja ni vet...men trots att jag gillar tanken tror jag inte att det någonsin kommer att bli så hemma hos mig. Min tillflyktsort för läsning blir däför istället soffan framför kaminen och ikväll är det nya Damernas som gäller, inte fel det heller eller hur?



Eftersom jag tyvärr inte kan bjuda på egen inspiration i detta ämne har jag lånat dagens bilder och hoppas att dessa kan platsa i Fabrikens tisdagstema.




Foto: Farm4

Foto: Designer daily

Pile of books av Josefin Hellström-Olsson



Skön eftermiddag på er!

2 kommentarer :

  1. litt av et bibliotek!
    liker den nederste hyllen også;)

    SvaraRadera
  2. Inspirerande bilder! Den där "boktrappan" (såg efter lite stirrande att det var just en trappa) - Hur häftig som helst! Tänk vad mycket den sväljer:) Ha det gott //Petronella

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥