torsdag 25 november 2010

Julefrid!





God eftermiddag till er!


När jag kom hem igår väntade nya numret av Sköna Hem, där jag såg en sån fin lägenhet jag bara måste visa bilder på. Jag tycker att det är helt fantastiskt vacker färgsättning. Jag hade iof varit lite rädd för en knallröd matta om det inte är i juletid, men nu är det tjusigt. Bilden ovan är som en godispåse för ögat...titta taklampan, amaryllisen, tapeterna....mmmm.



Me likie!












Vilket gottebord!
Efter ett besök vid det bordet kan man gott behöva lägga sig och pysa lite framför eldstaden.










Har man ingen kamin eller eldstad kan alltid få lite samma känsla av att ha många levande ljus.
Man måste bara akta så att de inte står för tätt ihop så att man får en oönskad jätteeld :)


Jag tror att jag ( trots lätt eldskräck ) har lite pyromandrag, för jag blir alltid så sugen på att elda grejor. När man campat måste man självklart elda och jag minns att jag i skolan blev fråntagen mitt adventsljus för att jag inte kunde låta bli att pilla på det, fy mig! Sen höll jag på att elda upp ett gammalt torp när ett täcke kom för nära ett ljus. Innan jag hade lyckats släcka elden var det dun i hela rummet och jag var en liten pöl av rädsla.


Nej eldsvådor är inte kul så glöm inga brinnande ljus och se till att vakta dem!









Sköna Hems hemsida finns förutom det fina hemmet ovan även lite tips på juldekorationer.
Perfekt nu när jag snart ska komponera adventsljusstaken.
Hur brukar ni ha er ljuskvartett?
Traditionell eller nytänkande och experimentell?







Nu ska jag baka lussekatter och sen leta lite mossa :)
Ha en riktigt skön kväll!
Marie






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥