onsdag 24 november 2010

Besök i ett vintervitt Kosta





Hej igen!




Oj vad skönt att vara hemma igen! 
Jag har suttit i bil på snöiga vägar genom de småländska skogarna på tok för många timmar. 


Men jag har verkligen haft det kanon de senaste två dagarna på Kosta Boda art hotel. Spännande möte i härlig miljö. Vart man än tittade, fanns det något intressant eller vackert att vila ögonen på. Undrar om det fanns en tanke med att själva konferenslokalen faktiskt var rätt avskalad, så att man lättare kunde koncentrera sig på mötet?












 Jag har alltid tyckt om glas som material och här fick man verkligen sitt lystmäte stillat :) En bonus var att det dessutom fanns en outlet och ett ställe där man man kunde köpa elevarbeten. Jag köpte två stycksaker som jag kommer att visa bilder på sen...


När jag checkar in är jag alltid väldigt nyfiken på rummet. Det är ju inte så att man ska tillbringa speciellt många timmar där men det är ju ändå ens lilla kryp-in för en kort tid framöver.
Här bodde jag i ett rum med inredningsdetaljer formgivna och ritade av Bertil Vallin. Om hotelltoaletten är fin är det tveklöst mitt favoritrum och min toa var allt man kunde önska. Eller vad tycker ni? Ser ni glashandfatet?











 Utsikten från rummet var mysig med en upplyst halmbock 
( som inte brändes ner under natten ).










Nu ska jag ta en kopp te och pysa lite i soffan med killen innan det är dags att sova och starta en ny dag. 



Stor kram!



Ps. Den hemliga aktiviteten var att vi fick se hur glasblåsning gick till. Väldigt imponerande!! Vilket hantverk!! Nu förstår jag verkligen varför vissa glas är dyrare än andra.




2 kommentarer :

  1. Mysigt det låter!!

    Den där döskallen från Kosta Boda är ju såå tuff. Fick den av min man när jag fyllde år!
    Må så gott/Sophia

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint med glashandfatet! Jag har också varit där med jobbet. Det är inte många timmar man spenderar på rummet men det betyder ändå så mycket med lite extra hotellyx. Man njuter till fullo av sådana vackra hotellrum.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥