fredag 26 november 2010

Julgrupper och lussekatter





Här var det jul i stugan!
Jag kan tydligen inte hålla mig till söndag...




För några timmar sedan när jag bara skulle köpa mjölk och fil gick jag loss totalt på alla julsaker som fanns i affären. Blommor, skumtomtar, apelsiner och mossa hoppade glatt ner i korgen. Nu har jag omvandlat inköpen till julgrupper, lussebullar (som jag trots allt inte gjorde häromkvällen) och tomtegröt. Mums! Synd är det om killen som magsjuk och bara kan lukta på alla härliga dofter som nu samsas i huset.







Gröten svalnar och lussekatterna jäser. 
Jag är så tacksam för Elektrolux-assistenten jag fått av mamma.







 Skumtomtar upplagda i en av de glasburkar/skålar jag köpte i Kosta.
Om någon skulle få för sig att räkna skulle den snart upptäcka att det redan fattas ett par stycken :)



Nu ska jag pyssla om hjärtat som inte alls är så tuff. Fy för magsjuka!!

Ha en underbar fredagskväll!
Kram






Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥