söndag 22 augusti 2010

Soft söndag


 
Även om solen skiner just nu, känner man i luften att hösten verkligen är nära och jag tänker inte vara oförberedd! Den här jättesöta mössan som hos Emma och Malena på Vallgatan i Göteborg skulle passa perfekt till min gigantiska bruna dunjacka. Garanterat frysfritt!! Dunjackan från Boomerang var kanske förra årets bästa köp för efter att den kom in i mitt liv hade jag alls inget emot att gå ut trots att det faktiskt var jättekallt ( vilket det var måååånga dagar i vintras ).
 
 
 
 
Vallgatan börjar verkligen blomstra igen! Igår passerade C och jag denna mysiga lilla keramik/gårdsbutik som ingen av oss lagt märker till tidigare. Jättefin!





 
Det kanske blir lite tjatigt med allt prat om Da Matteo, men jag bara måste visa bilder från deras nyöppnade Panetteria på Magasinsgatan. Hur sugen blir man inte på att ha sin egen superkaffemaskin med massa tillbehör till? C har turen att ha både maskin och fina F, som gör himla goda latte -mums!
 

Men kön för kaffe var lite väl lång på Da Matteo så vi köpte hämtkaffe och chokolate-fudge-walnut-någonting från Espressohouse och satte oss utanför Avalon och tittade folk. Livslycka  ♥
 
 
 
 
Nu ska jag städa lägenheten inför visningen imorgon 
och sedan bara slappa med en kopp te och ett inspelat avsnitt Poirot.
 
Ni får ha en riktigt skön söndagskväll!
Kram, kram
M


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥