måndag 23 augusti 2010

Köksplaner



Ända sedan vi fick veta att vi fick huset har vi ett pågående projekt där vi funderar på färger till de olika rummen. Jag som är en inbiten älskare av alla nyanser av vitt börjar så smått mjukna och kan ibland tycka att vitt inte nödvändigtvis alltid ger en luftig, rymlig och fri känsla, utan även kan kännas lite naket.

Efter att ha sett många inspirerande rum har jag nu istället en längtan efter varma mörka färger, självklart uppblandat med sköna vita toner. Är osäker på om jag verkligen tycker så eller om det är killen ( som istället trivs bäst i dova nyanser ) som kanske har påverkat mig :) Oavsett vilket så är vi nu nästan 100 på att köket ska målas i Alcros Hårdrock.



En lösning på våra färgolikheter kommer nog att visa sig bli en mix av mörkt och ljust och kanske landar man då någonstans där rummen kan få en liten likhet med dessa från smyckedesignern Charlotte Lynggards fina hem. Fotona kommer från Sköna hem.






Jag gillar nog ändå den nedre bilden med lite blåa inslag mest. Svart och vitt är kanon, men visst är det skönt att få vila ögonen på någon vacker färg också?


Hmmm, det kan nog räcka med inredningsfunderingar för ikväll. Nu ska jag istället ta ett glas vin och mysa med de nya numren av Damernas värld och Laga lätt som väntade i brevlådan när jag kom hem.


Ha en skön kväll!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥