fredag 13 augusti 2010

Höstmode


Foto: Gant

Ser inte detta mysigt ut?
Tänk en klar, vacker höstdag då solen ändå värmer. Då tar man på sig sin tjockaste, mysiga ullkofta och går en promenad ner på stan med vännerna eller kärleken ( vännerna är iof också en kärlek ). Fantastiskt fint!

Godmorgon!

Trots att solen försöker titta fram, börjar det ändå kännas lite kyligare i luften de senaste kvällarna och jag börjar så smått längta efter tjocka höstkoftor.
Spanade därför runt på massa hemsidor för att få lite höstmodekoll.


Foto: netaporter

Jag vet att dufflar inte är så praktiska i regniga Göteborg men denna från Miu Miu är ändå fin.

Foto: netaporter

En annan favorit är alla former av superstora sjalar och ponchos.
Höga stövlar som även värmer knäna ser himla skönt ut.
Just denna är från Bamford.

Men jag tror ändå att Odd Molly har den mysigaste höstkoftan...
...den finns på Charlotte i Göteborg och jag blev väldigt sugen. Men å andra sidan har jag en liknande så jag för nog nöja mig med den så länge,


Foto: Charlotte göteborg

Jag älskar när det är långa muddar på ärmarna. Hunky Dory har gjort några sådana tunnstickade bomullskoftor som är så mjuka och sköna.


Foto: Charlotte göteborg

Sen är jag inte den som säger nej till fina hemma-myskläder.
Fonda dress från Odd Molly står därför på önskelistan.

Sen har jag hittat en super-superfin klänning från Branting!
Den finns i flera färger och får mig att tänka typ bondgårdsromantik. Men om man klär den rätt kan den även kännas lite cool-brud-från-förr-ska-ner-till-torgbrunnen-och-hämta-vatten.


Foto: Charlotte göteborg

Nu ska jag jobba lite innnan mäklaren hämtar min lägenhetsnyckel för en förhandsvisning! Håll tummarna för att det finns många som vill köpa mitt lilla hem. Men en förhandsvisning borde väl vara ett gott tecken, eller? GULP.

Ha en fin dag och ni som fortfarande har semester...
...ta vara på de sista lediga stunderna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥