torsdag 15 juli 2010

Regnet det bara öser ner ...

...och jag tar en förmiddagskaffe i föräldrarnas mysiga kök och drömmer mig bort en stund till soligare alternativ.


Förra midsommar hade vännen AA en väldigt vacker långklänning och sedan dess har jag haft ögonen öppna utifall att en liknande skulle korsa min väg. I Damernas värld hittade jag en som jag tycker ser fin ut.




Visst är det ett härlig omslag! Vackra nyanser av rosa och blått är för tillfället min absoluta favoritkombo.


Foto: Damernas värld

Den rosa på högra sidan är den klänning jag fastnade för. Supersnyggt med vita volanger nertill och en påsväska löst hängande över armen


Foto: Damernas värld

De här är ju förstås också himla fina och kanske lite svalare en varm sommardag. 

Sen hittade jag i samma tidning en bild från Grand Hotel Oslo som jag verkligen gillade. Färgvalen i rummet ger ett lugn och gör att rummet ser mysigt inbjudande ut. Undrar om samma färger och inredningsstil skulle funka i sovrummet i nya huset...hmmm.


Foto: Damernas värld

Tillbaka till sommarregnet inser jag att de tunna sommarklänningarna får vila till förmån för en annan favoritstass; slappa Levi´s engineered och Odd Molly Lovely knit i mjukaste bomull. Får nog även bli en sjal.... det är ju trots allt bara 18 grader ute ;)



Ciao!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥