torsdag 24 juni 2010

Sushikväll

Godkväll!
Hoppas att ni haft en bra dag! Jag tyckte det var vääääldigt skönt att komma hem från jobbet idag och ha långhelg. Killen och jag gick ner på stan för att leta solglasögon till honom men det slutade med att vi gick till Haiku sushilounge som har vad jag tycker är Göteborgs godaste sushi. Så här fin och inbjudande är deras entré. En rolig detalj är att de serverar sushin på tallrikar på ett band som löper runt lokalen. Man sitter runt bandet medan kockarna står i mitten och skapar sina små kreationer. Smakerna är lite annorlunda men så goda.
Min favorit är en rulle med parmaskinka på utsidan -visst blir man sugen!
Jag åt alldeles för många bitar och efteråt ville man bara strosa helt lugnt. Tur att klockan hunnit bli ganska mkt och att det inte var lika knökat längs Avenyn. Uteserveringarna var ändå fullsatta och särskilt de på solsidan. Trots att man var supermätt blev man sugen på att stanna till och ta ett glas vin. Idag hade jag en av mina favorittröjor, en ljuslila tunnstickad kofta från Hunky Dory. Mina favoritfärger är pastelliga, ljusa. Killen säger att de är typiska Filippa K-färger och de är ju fina så jag jag kan inte säga emot :) När i nästan var hemma passerade vi den här otroligt vackra vyn. Några grupper hade hittat varma upplysta gräsplättar och fångade dagens sista solstrålar. Hoppas verkligen att vädret blir lika bra imorgon, men det tror jag ♥ Ha nu en jättefin kväll och njut av varandra och den härliga sommarkänslan som kommer med solen. Kram på er!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥