fredag 25 juni 2010

Midsommarafton!

Godmorgon! Hoppas att ni sovit gott och vaknat upp till en solig dag. Det blev sent igår för att jag gjorde äppelpaj och västerbottenpaj till långt in på natten :) och därför hade solen hunnit gå upp och silade in i rummet från balkongen. Till frukost fick det bli den lite lyxigare somrigare varianten turkisk yoghurt med solroskärnor och flytande honung -fantastiskt gott. När jag var i Thessaloniki för några år sedan fick man alltid detta fast med persikor till och jag hörde då att just yoghurt med honung var bra för att honungen innehöll ämnen som gjorde magen tåligare. Gott är det iaf :) Efter en springrunda och fixa-sig-fin-dusch-toalett är det bara att välja kläder. Just nu tror jag att jag kommer att ha denna stass... Tröjan inhandlades i veckan och har så fina detaljer. Som jag nämnt tidigare har jag nu mkt tack vare vännen A blivit omvänd till att tycka massor om lite mer romantiska kläder. Innan hade jag oftare slappa jeans och t-shirts, vilket är en otroligt skön stil men ibland vill man ju känna sig lite mer kvinnlig och då får volangerna flöda. Jag är iof inte säker på dagens klädval ännu. Jag har några andra alternativ som kanske också skulle passa. Vad tycker ni passar bäst en midsommarafton? Ibland känner jag mig mer klädd och bekväm i svart så denna klänningen är en favorit. Om man vill har färg är det ju bara att ha en sjal eller en kofta som lyser upp. Sist ut är en jätteskön bommulsklänning från Culture. Jag köpte den under våren men har redan använt den massor både till jobbet och hemma. Jag tycker om att även hemma ha kläder som man känner sig fin i. Mysbyxorna kommer aldrig försvinna ur garderoben men en klänning är också superskön! Culture-klänningen köpte jag i den shoppingvänliga affären Melrose & Co i Kungsbacka. De har en blandning av hippiechict och american dream som gör att det svårt att komma därifrån tomhänt. Och om man handlar något kan man få bära hem det i en så fin påse som denna. ♥ Nu ska jag och killen ta en springrunda innan vi packar ihop oss för att åka ut till havet för lite firande. Jag önskar er alla en härlig dag med massor av god mat, dans runt stången och glada vänner!
Stor kram!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥