torsdag 24 juni 2010

Midsommar stundar ♥

Godmorgon dan före dan före midsommardan! Vaknade tidigare än killen ( som är så himla fin och mysig på morgonen när han är sömnig :) ) och började fundera över morgondagen som är MIDSOMMARAFTON. Det är en fin tradition och oftast är naturen nästan som allra vackrast vid den här tiden på året. När jag var liten firade vi i Dalarna och det var väldigt stämningsfullt med spelmän som kom tågande ner från skogen till festplatsen. Riktigt så blir det inte här i Bohuslän men här finns ju å andra sidan vackra, karga klippor så planen är att ta med picknick till havet och fira där. Vännen A som är väldigt duktig på allt som har att göra med mat och efterrätter - Efterrätt är också mat -sådetså! ska göra en jordgubbmoussetårta och det bara vattnas i munnen när jag tänker på det. Mitt bidrag blir antingen en västebottenpaj eller en laxpaj, vad tror ni blir godast som komplement till den klassiska sillbuffén? För inspiration bläddrade jag i nya numret av Lagalätt som verkligen bjöd på många läskande tips! Nedan följer lite smakprov från tidningen.... Vem blir inte sugen på en sån här? Det måste ju vara kanongott en varm sommardag.
Eller någon av de här desserterna... Jag har alltid varit svag för glass och glasskulorna till höger har täckts med choklad och strössel -precis så som jag gjorde med grillpinnsspetsade marschmallows till gottebordet i julas. När marschmallowsen stelnade med toppen upp i en vas såg det nästan ut som en bukett blommor. I Lagalätt fanns också fina bilder på hur man med tyg kan få färg i en trädgård utan så mkt blommor. Så här skulle iaf jag vilja ha det! Bohmechict och färglatt!
Ha en underbar dag ♥

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥