lördag 13 december 2014

Luciamorgon & pepparkaksbak



Var ni också uppe i morse och tittade luciamorgon?
Visst var det fint!

Viktor vaknade först av oss alla idag och klockan 04:36 hörde jag ett ljuvt litet "mamma....mamma?!". Just då ville jag bara vända mig och fortsätta att sova och låg en stund och hoppades på att han skulle somna om av sig själv. Men sånt händer väl bara en gång på tusen så det var bara att gå upp och starta dagen. 

Därför var det precis lagom att dricka lusseté och äta en lussekatt när lucia började på TV.




Sen gjorde vi ett tappert försök att ta en fin julbild på våra små killar.

Hur lätt som helst!
De satt båda två som små ljus och inget blev kaos eller konstigt.
Inga nappfajter utkämpades och alla tomteluvor satt sådär stämningsfullt på sned på de ljuva små barnahuvudena.

Eller inte.

Men ett av korten går nog att använda och jag tänker att det är tanken som räknas.




Det mysigaste var ändå att Viktor idag fick baka pepparkakor för första gången! Stort och fint! Jag älskar sånt där med första gången för att det är så himla roligt att se reaktionerna. Och även om inte just V producerade några kakor var han ändå väldigt nöjd med att kavla och greja med mjölet. Precis som Sockerbagaren.

Och nu, nu blir det nedvarvning med glögg och reprisen av senaste Ernst.

.LUSSEKRAM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar :

  1. Uppe med tuppen! Fick mitt luciatåg i tisdags på skolan, i dag glömde vi av det hela. :)
    Mysigt med snö. Här har vi bara fått regn.

    Ha en toppen kväll!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥