måndag 8 september 2014

beautiful blues

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
 

 
Det pratas mycket inredning hemma hos oss just nu.
Vi har väl lite olika tycke och smak, men en sak är vi rörande överrrens om - blått är fint!
Och det är något som hållit i sig länge nu. På sommaren känns ljusa ränder rätt men nu på hösten vill jag murra till det med stålblått och mörkare, djupare nyanser.
 
För känner ni som jag, att det faktiskt är höst på riktigt nu?
De senaste dagarna har varit ljuvligt ljumma men kvällarna är kyligare och jag kan inte låta bli att tycka att det är så himla skönt att allt liksom har saktat ner. Ljus tänds, popkorn poppas och jag har gjort den första batchen scones. Scones med stark ost och tomatmarmelad......uppkrupen i soffan med filt och sällskap  - kan det bli mycket mysigare? Nej, just nu tror jag inte det och trots att det är måndag lovar veckan gott. Inte mkt inplanerat förutom lite trädgårdsfix och ett fint återseende.
 
Men nu...
...coffee!!

1 kommentar :

  1. Jo hösten är påväg och det är lite mysigt, Jag gillar årstidernas skiftningar.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥