tisdag 10 juni 2014

Hakuna matata





Dessa kvällar!
Kan de bli mycket bättre?
Tropisk värme och en plats i skuggan.

Det känns redan som att vi är långt in i semestern och som att det inte finns ett enda bekymmer i hela världen. Hur lyxigt är inte det? När jag ligger i loungegruppen och spanar upp på de små molntussarna som sakta, sakta, seglar förbi känner jag mig nästan lite hakuna-matata-flummig. Det är lugnt! Det man stressade med för nån timma sen känns plötsligt så onödigt.

Men det är klart, det är lätt att säga nu när lillbusen sover sött och lugnet har lagt sig i huset. Annat var det nyss när han illröd av frustration slängde sig på golvet och krävde både det ena och det andra. Då är det gott att veta att det även finns sådana här ljuvligt fridfulla stunder när det känns som att världen står stilla och man blir sommarrusig av hägg och doftjasmin

.FIN KVÄLL TILL ER.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 kommentarer :

  1. Soft! :)
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Kvällarna är så härliga. I morgon har de lovat regn...vi får väl se. Men jag gillar ditt uttryck hakuna matata. Kram Anette

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥