fredag 21 februari 2014

Ok, nu är jag med

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Halvvägs in i säsong två förstår även jag varför alla hyllar Girls.

Under massor av avsnitt har jag suttit frågande och undrat vad allt ståhej egentligen handlar om. Ingen av karaktärerna är särskilt sympatiska (förutom Marnie som jag gillar litegrann) och jag har svårt att knyta an och få sympati. Så varför gilla? Jo, Girls har ändå det där "je ne sais quoi" - det som är svårt att sätta fingret på men som är precis det som gör något så bra.. Så sist på bollen kan nu även jag sålla mig till skaran som mer än gärna klickar fram bara ett avsnitt till av fyra tjejers virrvandringar i NY.

starli

Här hemma doftar det annars gott av kavring som står i ugnen.
Busungen sover och jag funderar på vad som ska få bli kvällens fredagsmysmat. Antagligen DEN HÄR superenkla och goda chutneykycklingen. Men vi får se. Än är det bara morgon och jag tillåter mig att pausa en stund innan V vaknar och röjet kör igång igen.

.Kram och fin fredag!

1 kommentar :

  1. Ok, även du alltså. Då är jag nog den som är sist på bollen och får börja att titta på serien :)
    Läste din kommentar hos mig och blev lite övrraskad - funderar ni på att flytta?!
    Spännande!
    Ha en fin fredagskväll. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥