måndag 17 februari 2014

Måndagspepp





Idag skiner solen!

Hur skönt som helst och jag bara längtar tills V vaknar så att vi kan gå ut på promenad och titta på gungorna på lekplatsen och kojan med flaggor som dagisbarnen byggt i skogen. Egentligen är V inget sånt barn som snällt åker med i vagnen utan att han är trött eller allmänt sömnig, men ibland kan lilla monsieur ändå acceptera situationen. Det enda som krävs är att det händer massor av spännande saker runtomkring. Andra barn och katter går fint. Löven på träden är yesterdays news och behagar inte herrn längre. Det är för små bebisar ju!

Annars sitter jag som limmad vid telefonen och försöker med viljekraft att få den att ringa. Jag hoppas så galet mycket på ett samtal och känner mig lite som en kärlekskrank tonåring när jag bara hoppas, hoppas, hoppas. Det går sådär men man måste tänka positivt. Pepp, pepp!!

.Ha en fin dag!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 kommentarer :

  1. Tack, jag blev rätt nöjd med mitt sy-projekt. Fick en symaskin förra året i julklapp och jag har väl inte heller sytt mer än draperier och sånt. Men nu har jag lite mönster på enkla kläder som ligger och väntar, vissa har väääntat ganska länge. :) Gäller ha tid och lust när man sätter igång.

    Hoppas du får ditt samtal.
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blev en bra promenad idag med en liten kille som gillade läget :)

    Hoppas också att du fick det efterlängtade och önskade telefonsamtalet med ett positivt besked!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Spännnade! Hoppas att det blev som du ville. Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥