lördag 15 februari 2014

Lördag på IKEA



Idag besökte vi och halva Västsverige det stora blågula varuhuset där man alltid går ut minst 300 kr fattigare. Det kvittar om man bara tänkt köpa ljus och servetter, det kostar alltid minst 300 kr. Mycket märkligt!

Planen var att få inspiration till att förnya Vickis rum men det hela slutade nog mest med att jag svävade ut i drömmar om ett nytt kök. Inte för att vi är ens i närheten av att göra nytt men ändå. Det är så roligt att fantisera om hur man skulle kunna ha det om bara.... 1. vi hade större 2. vi hade orken 3. vi hade pengarna. Men drömma kostar inget.





Fast lite barnrumsinspiration fick vi allt ändå och jag tyckte så mycket om den gammaldags skolbänken med den fina lilla stolen till. Tänk vad sött det skulle vara om V satt där och ritade eller pysslade!  Men det kommer sen när han blir större. Idag räckte det med sänghimmeln jag spanat på och som jag tänkt sy om till en koja. Eller kanske inte trots allt för han verkade älska den precis som den är. 


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Det bästa med IKEA är ändå att lunchpausa och en suverän överraskning var att man fick med en barnmatsburk när man köpte vuxenmat. Vilken livräddare! För oss som blev kvar längre än vi tänkt var det grymt bra! Att vi sen fick lunchsällskap i form av föräldragruppsvännerna och deras lilla skrytt gjorde inte saken sämre.

Men sen dess har det varit intensiv ommöblering, ivrigt påhejad av en klåfingrig bebis, som gällt och nu sitter vi helt utmattade som två utsketna äpplamos i soffan framför hockeyn. Undrar vilka som är tröttast - vi eller de svettiga grabbarna på TV...

.KRAM.

2 kommentarer :

  1. Låter som en riktigt fin dag på IKEA. De nya köken är ju sååå snygga! Kram

    SvaraRadera
  2. Ikea är alltid kul! Den där skolbänken är så söt. Önskar jag hade nån som kunde använda den...

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥