måndag 25 november 2013

Brunch på Onsala herrgård


.MÅNDAG.

Så var det ny vecka igen!
Och det är bara roligt med tanke på att det redan imorgon är öppna förskolan med mammagruppen. Vi sågs igår över en supertrevlig brunch på Onsala herrgård och trots att jag bor nära och har promenerat förbi där många, många, gånger har jag aldrig varit inne och ätit. 

Och stället visade sig från sin allra bästa sida när solen strålade och luften var sådär frisk och klar som den bara kan vara en fin vinterdag. För nu känns det faktiskt som att det är vinter hos oss. Och det är kanske på tiden för med lite tur får vi snö till jul och det hade jag gillat.





.KRAM.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 kommentarer :

  1. Tänk att man kan passera ett ställe så många gånger utan att ha varit där, har hänt flera gånger för oss;) Mysigt med mammagrupp, vi var förra veckan på vår första föräldrargrupp- roligt och bra för bearbetning tror jag så att det sjunker in att vi oxå ska få en liten om bara några månader;) Har inte handlat något än, just nu kikar vi på barnvagn, jag ligger ju hemma hela dagarna pga foglossningssmärta, så det blir till att leta tips på nätet, men det är svårt med vagn….Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad spännande att börja med föräldragruppen! Jag tyckte att det var superbra att gå på de träffarna, kanske inte så mkt för infon på träffen som för kontakten med de andra deltagarna och den mentala förberedelsen som du säger. För det är stort!!! Sen tycker jag att mammagruppen är kanon, den med. Man har ju tusen frågor om allt från hur man bäddar vagnen till bästa sättet att klippa naglarna på :)

      Barnvagn är kul att titta på :) Vi valde en med fyra luftpumpade hjul och bra fjädring (Brio happy) för att vi går mkt på grus. men jag vet att andra i mammagruppen också är nöjda med sina Bugaboo Buffalo, Mountain buggy och Icandy. Bara att gå till nån affär och provköra :) Men det kanske inte är så lätt med foglossningar... Jag hade bara lite men det kändes som att det räckte. Inte kul alls ju och jag hoppas att det blir bättre för dig.

      Stor kram

      Radera

Jag blir så glad för din hälsning ♥