torsdag 6 juni 2013

Rådjursskydd

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


.NATIONALDAGEN.

Vi firar med grillning av hemmagjorda burgare av kött från Högens gård. Vi hämtade just 30 kg blandat nötkött därifrån så nu är sommaren räddad! Nom, nom, nom.

Sen måste vi verkligen ordna ett staket eller något liknande så att rådjuren inte kommer in på vår baksida. Jag har varit hur ledsen som helst över att flera av mina finaste tulpaner ätits upp precis innan de hunnit slå ut och nu håller samma sak på att hända med jordgubbarna. Just nu har vi en massa stolar som skydd men det ser helt galet ut och funkar inte i längden. Därför får M tuta iväg till K-Rauta för att hitta en lösning och köpa grejer. Sist jag var där fick jag så himla bra hjälp och när man inte är så van vid vad man ska ha för verktyg och material är sånt så skönt!

Hur ska ni avnjuta dagen?
kram kram

1 kommentar :

  1. Vad gott det låter med köttet!

    Mina grannar ovanför har också problem med rådjur. De köper ngt som de sätter i marken som sänder ut doft som rådjuren inte tycker om vet inte vart de köper men jag kan fråga om du vill. Sedan har de även en egen metod om du minns, haha "husmorstips" Det kanske ni ska prova

    Här är det en lugn hemmadag med hemmapyssel. Just nu lunch till Ella med liten vän

    Kram!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥