onsdag 29 maj 2013

Ett nytt perspektiv



TACK

För alla tips och ert stöd vad gäller Viktor och hans mage!!!
Det är himla tufft, men det är ändå en tröst att veta att andra gått igenom samma sak och att det inte kommer att vara så här för evigt. Sen känns det kanske som att det börjar bli lite bättre. Vi kämpar på ett tag till och om det är någon annan som är i samma situation kan jag i min tur tipsa om aqpunktur.se Vännen J känner flera som testat och det har faktiskt fungerat.

Förresten, har ni hört om de här två helt horribla bebishändelserna?
Jag vet inte om det är för att jag är extra känslig som nybliven mamma, men de gör mig så himla illa berörd...

Den första händelsen är att ett litet pyre spolats ner i toaletten men som upptäcktes tack vare att grannarna hörde gråt från avloppet. Han kunde som tur var räddas men var så liten och helt nyfödd och hade fortfarande moderkakan kvar. Tänk att spola ner sitt barn i toaletten! Jag började gråta när jag såg nyheten.

Den andra händelsen är så fruktansvärd att jag mår fysiskt dåligt när jag tänker på den... Ett veganpar i USA vägrade att ge sin nyfödde bröstmjölk så de matade honom med sojamjölk och äppeljuice tills han dog av svält. Sex veckor gammal blev han. Sex veckor av hunger och smärta. Fy fan vad arg jag blir!

Plötslig känner jag mig inte som en rikigt lika dålig mamma när jag enligt tips från BVC försöker att dra ut litegrann på tiden mellan amningarna (vid mer gles amning kan han inte svälja lika mkt luft och få ont i magen och bli hungrig ännu tidigare...tydligen en ond spiral). Pust!

KRAM, KRAM

2 kommentarer :

  1. Den första läste jag om idag men veganparet har jag missat. Man undrar ju hur det står till i huvudet på såna folk?? Okej om man inte vill dricka mjölk från djur om man tycker de lider eller vad det är men från en själv!?
    När jag fick M spydde hon jämt och ständigt så då börja jag också hålla tiderna för att hon inte skulle äta hela tiden och spy hela tiden. Man kommer in i det! Spyerna har blivit mindre med de andra barnen. :)

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Det finns många barn som far illa i vår värld. Tyvärr även här hemma i Sverige. Man tar illa vid sig, går ju inte att göra annat. Tack och lov!

    Du är ingen dålig mamma för att du försöker finna er väg och lösning på magontet.

    Sköt om dig och er.

    Happy friday!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥