söndag 24 mars 2013

Meet Mrs Curlie



.HEJ.

Efter en kaffe i solen på framsidan (som numera är nästintill befirad från gamla löv - ett poäng till mig), bestämde M och jag oss för att göra en söndagsutflykt till Mrs Curlie's lagerförsäljning av fudge. Mysigt är bara förnamnet! Man kan beställa i webshopen men jag lovar att det var hundra gånger roligare att faktiskt göra en roadtrip till ladan mitt ute på landet och där mötas av Mrs Curlie själv med en välkomstmugg varm choklad i handen. 

Även om jag inte ätit jättemycket fudge i mina dagar, jublade gottegrisen i mig över hur gott det var att gå och provsmaka och välja smaker. En stor bonus är också att lagerförsäljningen ligger på samma ställe som Högens gård, där man kan beställa ekologiskt kött för avhämtning. Vi hade missat det den här gången, men ska boka till nästa tillfälle i juni och därmed rädda grillsäsongen.


 



PS. Tänkte bara säga att lagerförsäljningen inte har öppet för jämnan utan man får hålla utkik på hemsidan efter öppettider. Bara så att jag inte lurar iväg någon i onödan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Men nu är kvällen sen för en gravidtrött och det är dags att bädda ner sig och titta sovrums-TV tills man sakta glider in i sömnens behagliga värld. Och imorgon....då behöver jag inte gå upp när klockan ringer för jag har jobbat min sista riktiga dag. Den stora avlämningen gjordes i fredags och nu ska jag bara vara ledig tills lillen kommer. Det är helt overkligt och svårt att förstå, men njuta ska jag och jag är oerhört tacksam över att jag får tid att landa på. Tack, tack, tack och godnatt!

1 kommentar :

  1. Vilka härliga bilder - och jag kan trycka i mig fudge jag..! :-D

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥