onsdag 23 maj 2012

Shoppingyra




Igår fick jag lite spelet på att jag inte hade något att ta på mig.
Så efter jobbet åkte jag raka vägen till HM och med en 20%-kupong i högsta hugg började så jakten på  en ny uppsättning somriga, fina och enkla plagg. Jag ville ha basplagg som är lätta att kombinera och som förhoppningsvis kan kvala in i kategorin jag-tar-den-här-den-funkar-alltid!

RESULTATET?

.marinblå shorts.
.vit kortärmad bomullsblus.
.vitt linne med brottarrygg.
.rosarandig mamma-mia-kjol.
.benvit enkel bomullskofta.
.marinblå kortare linnebyxor.

Allt på 45 minuter och för ynka 800 pix.
Det kändes nästan för bra för att vara sant.
Kanske inspirerar jag någon annan med klädtorka att ge sig ut i shoppingdjungeln.

HA EN FIN KVÄLL


PS. Lucy var först väldigt konfunderad över vad jag höll på med när jag provade och fotade.
Efter några varv hade hon dock fattat galoppen och sprang före mig till kameran som värsta assistenten.

9 kommentarer :

  1. Fint! Visst är det så varje vår att man inte alls kommer på vad man hade på sig förra våren samt sommaren? :)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina sommarkläder. Precis så kämde jag ikväll...en ynka kjol hängde där...måste köpas fler så att jag kan använda mina toppar till ngt. Alla mår bra och das dog trivs finfint med att vara Torslandavovve. Lite för armt för honom just nu. Lite trädäckshöng i skuggan. Är vad han föredrar. Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken kavalkad! Så lätt och fräscht, bra köp!
    kramen

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du har köpt! Kul med lite nytt i garderoben.

    Hoppas du får en fin dag! /Kram

    SvaraRadera
  5. Det var en lyckad shopping!
    Din katt är så otroligt söööt.
    Fortsatt trevlig torsdag!

    SvaraRadera
  6. Åh så mycket fint du hittade, gillade kjolen jättemycket, kram

    SvaraRadera
  7. Halloj finaste!
    Skön shopping. Kjolen hänger även bland mitt nyinköpta och väntar.
    Helgen på landet har toppen och veckan har gått i raketfart, liiite mycket nu.
    Ha en fin helg!
    Kram Lotta
    Ps. Jag knaprar rädisor som smågodis nu, fniss.ds

    SvaraRadera
  8. Här var dom ju! Så fint, verkligen bra härliga sommarkläder. Jag har också uppdaterat garderoben med HM-kläder. De marinblå 3/4-byxorna ser ut att vara samma som dina :) Så härliga!
    Vad fin du är!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar shoppingrunda! Och till en bra peng, det gillar vi! :)
    Superfina saker, jag blev väldigt förtjust i kjolen....den får jag nog spana in.

    Hoppas du får en fin och solig helg då du kan få användning av dina fina kläder!
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥