onsdag 23 maj 2012

Räddaren i nöden



GOD MORGON

Jag älskar det där speciella ljuset som är på morgnarna nu.
Lite disigt först och sen, när solen börjar värma, mer klart och friskt.
Idag när jag åt frukost och blickade ut över odlingarna såg jag att en av de minsta tulpanerna brutits av under natten. Ingen fara ...två sekunder senare var den räddad till en vas i köksfönstret. Fint så.

Sen måste jag tipsa om en sån fin vattenkanna i metall.
Det var hos M:s syster jag först såg den och blev såld.
Den finns hos IKEA i två storlekar men för oss blev det den lilla.
Hur fin som helst att sätta ängsblommor i.
Eller kanske bara iskall flädersaft.
...


Nu blir det jobb men vi ses igen lite senare idag för då vill jag visa min monstershopping.
Ni vet det jag skrev igår, att jag inte har några svala sommarkläder att ha nertill.
Så är det inte längre :D

KRAM OCH FIN DAG

2 kommentarer :

  1. God morgon!
    Fin kanna. En tur till Ikea ligger nog i tiden. : )

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Vill gäääääääärna se shoppingen! Need some inspiration tack!
    Ha en fin onsdag :)
    kram
    ps, tror att du skulle gillat Matrevolutionen. Den är lite provokativ men innehåller mycket skrämmande och bra fakta.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥