torsdag 5 april 2012

Godisladdad och frötokig

 

PÅSKHELG

Här på lugna gatan innebär det att man måste vara redo med en stor godisskål för att inte göra alla små påskkärringar och -gubbar besvikna. Igår hade jag inte hunnit köpa något sött och plötsligt stod jag där med två små tjejer som såg helt förvirrade ut...va? Har du inget godis? Och vi som sagt glad påsk och allt! Jag blev lite full i skratt över deras miner och bad dem komma tillbaka som idag istället. Så nu väntar jag alltså besök.

Annars pysslar jag med mina fröer och försöker göra så mycket plats jag kan för allt jag vill förså. Persilja, oregano, gräslök, plocksallad, rädisor och ruccola är redan på gång och idag köpte jag även luktärt som jag tänkte skulle höja sig bland morötter och rödbetor och sprida väldoft. Undebart!

KRAM PÅ ER

4 kommentarer :

  1. Hej finaste!
    Har också laddat med fröer, pallkragar mm för helgens trädgårdsfix. Var tog våren vägen?!
    Satsar nog på innemys i stället, ler.
    Glad påsk kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så myisgt med alla fröer, kanske dags att börja så här hemma också. Godisladdade är vi också fast ingen som kommer. Kanske för kalla vindar?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härligt med alla fröer, här hemma har vi fönstren fulla av odlingar:))

    Ha en riktigt skön & härlig påskhelg/åsa

    SvaraRadera
  4. Jäklars, det har jag glömt! Godiset till de små...då måste jag ut i busvädret.
    Så pysslig du är, jag kanske kan få lite råd framöver? Skulle tro att jag behöver det!

    Glad Påsk till dig o killen!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥