torsdag 15 mars 2012

Att komma hem när det är ljust


Onsdagen Torsdagen är avklarad och blicken kan fästas mot helghorisonten.

Det är så otroligt skönt att nuförtiden komma hem när det fortfarande är ljust ute. Det ger energi och lockar iaf mig att ge mig ut på långpromenader. På jobbet har vi just nu en stegtävling, ni vet en sån där man får en stegräknare och gruppens sträcka läggs ihop så att man på vägen når trevliga delmål som Amsterdam och Paris, och det är mycket roligare än jag trodde. Det ger faktiskt en extra kick att aktivera sig det där lilla extra. Smart gjort av arbersgivaren!

Så nu ska jag ut och samla steg så får vi se vart laget har hunnit imorgon.

HA EN FIN KVÄLL

3 kommentarer :

  1. Det är verkligen underbart med ljusa kvällar! Och jag håller med dig, man vill ut på lååånga mysiga promenader:-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med sådana där tävlingar! När vi hade det på mitt jobb för några år sedan så gick jag en timme till jobbet och en timme hem. Jag blir som en galning :)
    Kliv på och lycka till!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med ljuset!!! Jag har också varit med i stegtävlingar på jobbet och det är verkligen sporrande!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥