onsdag 1 februari 2012

En dag i Varberg




Kallbadhuset och goda restaurangen Vin & Skafferi Hus13


Min dag har tillbringats med jobbet i katakomber, tjusiga salar och museum på Varbergs fästning.
Trots att jag inte bor så långt ifrån har jag knappt varit i Varberg och då var det extra fint att havet och fästningen visade sig från sin allra bästa sida. Solvärme och ljus flödade över borggården och om man stod stilla en stund kunde man faktiskt känna att solen värmde lite. Men bara lite, för annars var det iskallt och jag var toknöjd med att jag hade tjockaste dunjackan och lånkallingar. Att man sen såg ut som en stoppad muffins och hade svårt att stå på huvudet (jodå, det är sånt man gör när man har teambuilding) spelade inte så stor roll.


Nu sitter jag så i soffan men en jättetekopp och funderar på hur jag ska uppdatera mina mat- och motionsvanor. Under dagen träffade vi nämligen även en läkare och en kbt-terapeut som berättade om hur nyttigt det var med omega3 och frukt och grönt och hur mycket det läkemedelsföretag skulle tjäna som kunde sälja motion i pillerform. Hittills är planen att äta mer frukt och grönsaker och fisk. Sen ska jag cykla minst tio minuter varje kväll. Inga jättekliv men iaf ett litet steg till ett friskare och längre liv.

FIN KVÄLL TILL ER

7 kommentarer :

  1. Åh vad det ser härligt ut!!!

    Nu la jag upp din blogg igen i min logg men det går inte att hitta något flöde till den. Inga omlägg. Ngt skumt är det med min Blogger. Flera bloggar som det är så här för.

    Ha en fin torsdag!

    SvaraRadera
  2. Det var lite Taj Mahal över Varberg ;) Teambuilding låter kul sånt håller vi tyvärr inte på med i min bransch men det skulle verkligen behövas.
    Det verkar gå bra med Lucy ;) Hon ser ut att trivas hos er, kommer hon att vara innekatt?

    Kram F

    SvaraRadera
  3. Åh Varberg är så fint, låter som en härlig dag kram

    SvaraRadera
  4. Tror det är jättebra att först sätta upp lite mindre mål som man kan uppnå, å vem vet sedan kanske du ökar till 15 minuter på cykeln? ;)Skulle själv behöva minska ner på sockret och äta mer mellanmål.

    Ha en fin kväll med Lucy! kramar

    SvaraRadera
  5. Så vackert! Ibland behöver man sig en tanke om mat och hälsa. Känns som en bra dag.

    Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥