måndag 31 oktober 2011

Om att landa en tanke




Rätt sak på rätt plats!

När vi flyttade in fick jag det goda rådet (tack Jessica, om du bara vetat hur rätt du hade) att liksom låta huset mogna innan det var dags att plocka fram och slå på stora inredningstrumman. Och så har vi gjort. De flesta ytskikt fixades direkt men sen har saker fått komma lite efterhand (och det är långtifrån färdigt, blir det förresten någonsin det?). Något jag dock velat fixa länge men som inte landat i tanken var hur köksböckerna skulle förvaras. 


Jag tycker att de är fina och blir glad av att ha dem framme. Samtidigt blir de ju flottiga och tar plats när man har dem på köksbänken och det där med tavellister har liksom inte känts som att det skulle passa. Men så hittade vi i helgen så himla fina mörkbruna lister på Indiska och jag föll. Pang, så satt de på plats, lätt tillgängliga för inspo både till veckans mat och nåt sött efteråt och det kändes helt rätt :D


Så nu går jag här som katten kring het gröt. 
Bläddrar lite, 
Byter böcker, 
Och bara gillar!

7 kommentarer :

  1. Åh vad roligt att gå omkring och pyssa så. Vi har bott 1 1/2 år i vårt hus och det är nu det känns som att inredningen kom mer på plats. Känns väldigt skönt. Nu är det mer detaljer som kan varieras och förnyas. Njut dina böcker!

    SvaraRadera
  2. Ser väldigt fint ut!

    Kram pernilla

    SvaraRadera
  3. Ser fint ut - och visst kan det vara bra att låta saker mogna, själv är jag i bland alldeles för otålig för det också ändrar jag mig för fort efteråt. :-)

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev!! Det är verkligen så att det behöver mogna fram hur man vill ha det i sitt hus, för man ändrar sig... Tanken jag hade för hur flera olika saker skulle se ut/bli här hemma när vi flyttade in har ändrat sig under resan och jag är glad att vi inte gjort klart allt piff ännu...

    Hoppas du haft en bra start på veckan!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Jättefint med tavellister att förvara kokböcker på. Du kan ju alltid variera med ljuslyktor och dyl. om du vill förändra.

    Det är nog så att man efter ett tag växer ihop och blir ett med huset på något sätt. Här hemma blir vi aaaldrig klara....men med tanke på hur jag ändrar mig så är det nog bra. Jag var helt på det klara med att jag ville ha svart/vit-rutigt golv i badrummen för att tills för ett tag sedan komma på att det är ju ett Marrakech-mönstrat golv vi ska ha! Får nog suga på den karamellen ett tag till ;-)Vi bor i ett äldre hus och det vill vi ta hänsyn till. Det gäller att gå varsamt fram och känna efter vad som passar i just vårt hus.

    Ha en skön kväll!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Supersnyggt blev det!! Kram jessica.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥