söndag 25 september 2011

Vårt badrum




Godmorgon!

Ni vet sådana där personer som säger att de ska göra saker men sen aldrig kommer till skott.....en sån har jag varit vad gäller att visa vårt nyfixade badrum. Egentligen är det inte så mycket som har ändrats förutom att vi satt upp det högblanka skåpet och köpt lite detaljer för att göra det hela lite mindre kritvitt. 


clipart soap


Själva rummet är ganska stort, ca 3 ggr mitt gamla, men när vi flyttade in fanns absolut ingen förvaring. Och om det är något man aldrig kan ha för mycket av så är det just skåp och lådor som kan gömma alla (läs mina och inte killens, för han har knappt några) toapinaler. Så efter en hel del research och funderingar kring hur vi skulle fixa det på bästa sätt, landade det hela tillslut i att vi helt enkelt bara köpte ett skåp. Allt annat blev för stort och dyrt och med ett badrum som bara är fem år och fortfarande i fint skick, känns det onödigt och lite som slöseri att göra om för mycket. 





Soptunnan hittade killen på Åhléns och så var det med den saken. Den flätade korgen ovanpå nya skåpet  reade de på Granit i somras och Rituals-handduken sprang jag på på Amsterdams flygplats. Nu ångrar jag att jag inte köpte en till handduk för kvalitén är kanon och hela affären var fylld med habegär-saker. 


Nej, nu är det dags att ta sig ut på en långpromenad i solskenet. 
Det känns som att man måste passa på mellan skurarna eller hur? 
Ha en superskön söndag!

7 kommentarer :

  1. Va kul att få se bilder därifrån, jättetrevligt ser det ut!! Gillar när man får in en växt eller två!!

    Ha en trevlig promis!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Fint och fräscht - och jag håller med om att det behövs mycket förvaring, vi har på tok för lite. Jag har en tendens att samla på mig ganska mycket produkter till hår och kropp..!

    SvaraRadera
  3. Mmm, jättefint! Färgerna och det avskalade ger ett superfräscht intryck.
    Måste nog trycka in ett olivträd eller så hemma. Det gröna finns det inte ett spår av i mitt badrum...

    kram

    SvaraRadera
  4. Så snyggt och fräscht!! Kul att få se bilder ifrån ditt fina badrum och skåpet blev ju kanon :)

    Hoppas du haft en skön helg och kunnat njutit av det fina vädret!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  5. Verkligen snyggt & fräscht! Bra idé med olivträdet! Och handduken ser väldigt fluffig och skön ut. Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  6. Snyggt badrum med smakfull inredning!
    Mysigt med lite färg på bla handdukar och härligt med levande blommor.

    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Hej vännen!
    Supersnyggt badrum med härliga detaljer.
    Älskar savon de Marseille, den är sååå skön!
    Hoppas du fått en fin start på veckan.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥