fredag 16 september 2011

Rom och New York, life on a fork

Bilder: Vårt nya hem


Fredag var det här!

Och jag har huvudet fullt av resedrömmar. Tanken är att killen och jag i eftermiddag ska boka en weekendresa till Rom - så himla kul eller hur? Har ni varit där? För mig skulle det bli första gången och jag tror att det kommer att bli hur härligt som helst.


Egentligen tycker jag att det är rätt svårt att bestämma resmål för det finns så många ställen man skulle vilja se och besöka. Men en favorit som jag även skulle vilja återbesöka är NY. Så i drömmarnas anda tänkte jag inviga helgen med några finfina bilder från en NY-våning på Charlton Street, mellan Soho och West Village.






Rätt fin men även lite grabbig :D Fast det är kanske inte så konstigt då det är en 35-årig Mr Reed som har renoverat den och nu bor där. På något vis fick även den här lägenheten mig att tänka på en fjällstuga....det måste vara träpanelerna, eller vad tror ni? Det är i alla fall helt tydligt att jag fastnat för den här stilen just nu  och jag skulle misstänka att flera inlägg framöver kommer att vara lite på det temat. Bara så att ni är förvarnade :D

Men nu....nu är det fredag och för min del väntar slappakväll med skaldjur, vin och Kungsbackavännerna. Hur tar ni fredag?


3 kommentarer :

  1. åhh det är en så underbar känsla när man planerar en resa- vi satt igår och spånade;) I kväll blir det lite plugg och lite spa tror jag, eftersom jag är ensam hemma. Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Jag har varit i Rom och en hel del i Italien. Kan berätta mer! Och NY - älskar den staden. Har alltid en NYlängtan. Här ska vi kurera oss och hoppas att allt halsont och snuva släppt till imorgon. En lugn fredagskväll.

    SvaraRadera
  3. Vill också åka till de där ställena...
    Va mysigt att planera en resa, precis vad som piggar upp i höstlunket :)

    Ha en trevlig kväll!!

    Kraaam ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥