måndag 1 augusti 2011

Göteborg i mitt ♥




Vilken härlig dag att gå på stan!
Vi strosade så mycket att killen fick ont i fötterna och köpte nya skor :D



Staden var fylld med turister och vi anammade stämningen och tittade på byggnader och folk och njöt av sommarvärmen i fulla drag. Sen hände nåt lite kul.....


Killen (tyst): Du, det är Dolph Lundgren som går bakom oss!
Jag (vänder mig superdiskret om): Nej, han ser ju jättekort ut! Är inte han stor?
Killen: Nej, de där Hollywoodkillarna är inte så långa som de ser ut. 

Sen bara måste vi gå långsamt så att Dolph + sällskap hinner passera.
Och vet ni? Det var han! Livs levande, biffig och med amerikansk brytning och allt.
Sen gick vi om varandra in på NK och han såg ut att visa tjejen åtråvärda saker och så var de borta.









Är det förresten någon som har två Way out West-biljetter som ni vill sälja? Jag är så himla arg på mig själv att jag inte köpte i tid!! Nu är de slut och det gör nästan ont när jag tänker på allt jag kommer att missa (eller förresten...i år blir det nog supertrist och inga artister ni vill se alls...:D ).


Som lite plåster på mina sår och för att stilla killen mjukglassbegär besökte vi Kanold´s för en stunds glassfrosseri. Om ni är sugna på något riktigt maffigt, gå dit! Ni lär inte bli besvikna. Mums :D





Kvällskram!

5 kommentarer :

  1. stjärnglimt alltså;) hihi roligt när man ser dem i verkligheten och inser hur korta de är;) Kram J

    SvaraRadera
  2. Stjärna på stan idag då :)
    Vilka härliga bilder du visar från innerstan.

    Om du gillar långa sandstränder så rekommenderar jag varmt Havsbaden i Ängelholm. Klitterhus och Råbocka är andra namn på den stranden. Det finns stugor att hyra i Klitterbyn, 300 meter från den underbara stranden. Med gångavstånd til klitterhus.com och till Hamnkrogen i Skälderviken

    SvaraRadera
  3. Vaa, är han kort? Kul med lite glamour!
    Jag älskar golvet hos Kanolds, glassen med o pralinerna o atmosfären...alles mao!
    Hur blir det imorgon?

    kramen!

    SvaraRadera
  4. Ok med onsdag vid 10, vi har nog en del att pladdra om så det är lika bra att starta tidigt.
    Var?
    Jag skrev nyss ett svar till dig på min egen kommentars ruta, ska nog lägga mig snart..

    kram

    SvaraRadera
  5. Jösses, är han en kort man? Hade en crusch på honom när han var den dumme ryssen i Rocky :) blir ju bara snyggare och snyggare tycker jag....

    Fina GBG, Artilleriet var vi inne på sist ja var i GBG, härlig affär!

    Ha det mys fina!
    KRam

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥