tisdag 2 augusti 2011

Äppelcrumble i Leila-style






Hej hopp!

Här är det full aktivitet. Undrar så smått om jag passerat semesterfasen trötthet och istället fått nån energiboost för i morse var jag ute och sprang och sen målade jag en pall och lite tavelramar. Men det var inget mot gårkvällen då jag började göra äppelmuffins för att ta med till morföräldrarna idag. Och jag säger bara det, starta inte ugnen om det är så varmt och kvavt som det var igår. Jag fick ta en kall dusch under tiden de var i ugnen.


Jag har varit så sugen på att testa Leilas recept på äppelkanelmuffins med crumble och igår blev det äntligen av. Det blev mer smet än till tolv muffins så killen och jag fick provsmaka varsin igår - inte dumt :D Om ni ska göra samma recept kan jag tipsa om att ha dem inne i ugnen lite längre och till nästa gång ska iaf jag ha mer kanel och socker på äpplena.






Nej, dags att röra på sig. 
Mormor och morfar är kaffesugna :D
Kram och ha ännu en skön dag!


PS. För er som kanske undrar över Dolphs längd så var han ju inte jättekort. Han var längre än jag som är 1,72 men inte så mycket mer.... det var bara det att han sett så lång ut på TV. 

2 kommentarer :

  1. Ser riktigt musigt ut! Jag måste baka i morgon men det ska bli varmt - så jag lär väl få duscha mellan varven också! :-D

    SvaraRadera
  2. Mmmm vad goda de ser ut! Blir ju alldeles sugen.

    Man blir ofta rätt förvånad eller besviken när man ser en kändis på riktigt. De är sällan som man tror :). Kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥