onsdag 29 juni 2011

Gott för både mun och ögon





God kväll!


På min TV just nu: Leila bakar i Frankrike. Det ser så galet härligt ut att jag bara vill krypa in genom TV-rutan och följa med henne till lokala crêperiet och hennes turkosrosa dröm till kök.


Men jag ska inte längtansgny alltför mycket för jag och vännen C var faktiskt i tricolorlandets huvudstad för inte alltför längesedan. Gissa om vi hade det gott?! Hela stan inbjuder ju till smakfest och en och annan macaron slank ner på vår väg genom weekenden.... Vi upptäckte även att Café de Paris inte alls bara är en sås utan även ett hyggligt ok glad-turist-bubbel, de kan allt de där fransmännen :D






Ha det bäst!
Jag ska pusta ut en helt liten stund innan det blir tidig kväll. Så kram och godnatt och...
....bisou, bisou mesdames.

5 kommentarer :

  1. Ja, Leila gör det bra - det ser alltid härligt ut när hon grejar på. :-)

    SvaraRadera
  2. Macarons som jag ännu inte provsmakat. Kanske är jag dne enda :-)

    Ha det toppen

    SvaraRadera
  3. Jag såg avsnittet igår jag också, och köket är precis som du säger - en dröm! Lycka på hög nivå att få mysa runt i ett sådant varje dag :)

    SvaraRadera
  4. Vilken mysigt program! :) Härligt! XO

    SvaraRadera
  5. Hittade din blogg häromdagen, och jag gillar den! :)
    Måste kolla in "Leila bakar i Frankrike". Såg att det skulle börja men missade första avsnittet. Verkar hur mysigt som helst.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥