tisdag 10 maj 2011

Tisdagstema - Favoritplats i hemmet



Foto: Mina Finaste för Fabriken






Härliga uteplats!




Jag är nog i gott sällskap när jag idag säger att min favoritplats i hemmet för tillfället är utomhus, på altanen. Den här tiden är den bästa och som husrookie blir jag varje dag nästan lika förvånad över exakt hur skönt det är att bara kunna öppna dörren och kliva ut i ett eget litet paradis. Att vara ute är plötsligt så lätt och det finns alltid något att fixa med - supermysigt!


 Idag har jag varit supereffektiv och jag kan lova att det är tack vare att jag för första gången cyklade till samåkningsplatsen. Medan solen kröp högre upp på morgonhimlen susade jag fram bland vita blomblad och med en fantastiskt vy över glittervattnet. När jag så väntade på samåkarna bara visste jag att det skulle bli en bra dag. Och allt har fallit på plats, klaffat och med nöd och näppe hann jag med allt jobb. Som grädde på moset fanns en sommarhemmaslapp långklänning jag sökt i rätt storlek och nu sitter jag inmyst i den och spanar Lyxhem till salu.


Ha en riktigt go kväll!

4 kommentarer :

  1. En sån kväll!
    Din dag verkar varit till belåtenhet och det får man nog säga att min också varit. Det verkar som om vädret gör alla människor snälla och ödmjuka nu..
    Vad sägs om en fika på tisdag em/kväll?
    När, var, hur kan vi kanske ta på mailen?

    Kvällsvarm kram!

    SvaraRadera
  2. Du har verkligen haft en skön dag hör jag:)
    Och visst är det altanen som är de flestas favorit just nu. Inte minst med det vackra vädret vi har. Hoppas bara vi får kvar några soltimmar till sommaren,fniss.
    Hoppas din förkylning är bättre:)
    Kramkram / Netttan

    SvaraRadera
  3. Härligt!
    Ja visst är det underbart utomhus just nu...
    Hoppas att du får en lika fin dag imorgon!
    Vi hörs ang. fika.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Verkligen mysig tid nu när värmen håller i sig och ikväll satt vi ute och åt mat. Bara så skönt! Vilken fin altan ni har:)

    Kram Helena

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥