måndag 4 april 2011

Vill ha: Monarks Karin cupcake



Ååååååh, utbrister jag och spanar på Cupcake med samma trånande blick som de andra kidsen i cykelaffären. Som en enda stor karamell, fast för vuxna, står den där ljusgul och rosa med muffinsrecept på sadeln och jag vill bara ha!!! Nu låter det som att jag fått muffinsfeber under helgen och så är det kanske, men det kan jag leva med (iaf ett tag) :D

Här är det annars dags att packa necessär och lite kläder inför ett par dagar i Västerås. Det vankas avslutningsmöte i ett projekt jag jobbat med under ett år och med tanke på hur många bra personer som varit inblandade blir det tveklöst hur roligt som helst! Dessutom viskade en fågel om bord på Frank, där jag vi mitt första besök nästan hurrade högt när jag fick in maten.


Kram och skön kväll!



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PS

Eftersom det inte känns lika bra att vara ensam syndare, tänkte jag dra med er i fördärvet:
Mina favvochokladmuffins gör ni såhär!
(ca 6 stycken)

6,5 dl vetemjöl
0,5 dl kakao
2,5 tsk bakpulver
3 tsk vaniljsocker
0,5 tsk havssalt
200 g grovt hackad mörk choklad
200 g smör/bregott
3 dl socker
2 ägg
2 dl yoghurt



Blanda mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker, havssalt och chokladen i en skål.
Vispa smör och socker fluffigt, och rör sen ner äggen ett i taget. Rör ner yoghurten i smör/socker smeten. Rör försiktigt ihop mjölblandningen och margarinsmeten. Skeda upp smeten i stora muffinsformar, Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader ca 30-35 minuter.

De blir galet goda och om man inte riktigt pallar en jubomuffin kan man istället göra 12 st och grädda i 250 grader lite kortare tid som 10 minuter. Jag brukar dessutom innan gräddningen göra ett hål i mitten och spritsa i vaniljsås. Fler väldigt goda recept finns i mera maffiga muffins.

6 kommentarer :

  1. Men åh, spritsa i vaniljsås! Det där var inte helt snällt;-) Mmm, sugen på både muffins och cykel nu!

    Jag som ÄLSKAR att cykla i Köpenhamn måste tipsa...som en cykelfantast till en annan, om denna blogg: http://www.copenhagencyclechic.com/ check it out! Man vill cykla!

    Kram, kram,
    A

    SvaraRadera
  2. Haha du är rolig du :) Du kommer garanterat inte vara ensam syndare efter att du lämnat receptet till mig :) Tack! SÅ smakskig hoj, det vore ett fint åk det.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Dra ner oss i fördärvet du bara! Ska nog ta och baka imorgon på min lediga dag :-)
    Cykeln är ljuvlig, jag vill också ha en hederlig damtralla. Har kollat in en Crescent Sunnan i svart eller creme.

    Vi ska till Västerås i helgen så jag tackar för restaurangtips. Äldste sonen ska spela handbollscup så hela staden lär vimla av handbollsfolk. Ha en fin resa till Västerås!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  4. JAAAAAA! bifaller jag...som alla andra skitungar! :) Har nog allt suktat efter den jag också...när jag tittade på den sist så stod ett par småtjejer jämte mig och suckade....frågade om jag skulle ge den till min dotter....Hahahahha....deras miner när jag sa att nä, den är så fin så den vill jag ha själv! Obetalbart...

    KRAM goding
    Loellan

    SvaraRadera
  5. Jag har faktiskt köpt Monark Karin Cupcake och blir lika kär varje gången jag sätter mig på den och tar första trampen! Som körsbär på muffinsen så har jag även reklamskylt på den för min och min väns webshop på den som matchar! ♥

    Vi kommer snart slå upp portarna för vår webshop byDee.se. En riktigt tjejig och sockersöt webshop med kläder, skor och accessoarer. Kika gärna in när den öppnar! Följ oss på Facebook eller Twitter tills dess. ;-)

    FB sök på by Dee
    Twitter Twitter.com/shopbyDee

    SvaraRadera
  6. Västerås som är så mysigt att besöka. Vad trevligt!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥