torsdag 14 april 2011

Pausboost




Vad det är härligt med en lugn stund då man rensar huvudet och samlar tankarna. Efter några timmars intensivt jobbande brukar jag landa i ett tillstånd av utmattning och förvirring och då är det definitivt dags för paus. Det trixiga är att under pausen minimera antalet distraktionsmoment så att man inte vandrar iväg och helt tappar fokus (lite som jag gjort nu :D )  Lite luft, kaffe/té och fikaprat är ett vinnande koncept och jag förstår inte hur andra länder går runt utan det. Hur pausboostar ni bäst?


PS. Tack för alla snälla hälsningar i inlägget om morfar. Nyopererad och matsugen (det är min morfar det!) är han förhoppningsvis på bättringsvägen och jag ska hälsa på honom idag.  En komisk detalj är att han är så himla sugen på att komma hem att jag nästan kan se honom rymma. Det kanske är tur att han ännu inte kan gå själv men vem vet, han kanske försöker övertala någon att hjälpa honom till en rullstol och ut. Det hela blir i mitt huvud lite som i boken Hundaråringen som klev ut genom förnstret och försvann och då måste man ju bara skratta :D Att gamla kan vara så envisa och luriga!

5 kommentarer :

  1. Hej!

    Fin kopp, Swedish Grace, inte sant??

    Så fin serie, vi har bestämt oss för att börja samla på tallrikar och assietter i den serien, vit blir det nog i färgen!

    Ha en fin torsdag!

    Anna

    SvaraRadera
  2. Hej,
    vilken fin blogg du har! Jag är ganska dålig på att pausboosta. Blir oftast en frukt framför datorn, och så är man helt slut när man kommer hem...Ska försöka bli lite bättre på att pausa i vardagen tror jag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Marie, tänkte precis på den boken som jag nu börjat läsa...när du beskrev din morfar....:) Skönt han mår bättre och att han kan få komma hem snart...Go du verkar vara mot/med honom...

    KRAMEN!

    SvaraRadera
  4. Hmmm... är inget bra alls på att pausa. Men jag skulle verkligen behöva göra det oftare! kanske ska prova din metod:-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Så fint du har det på bloggen din =) Visst är väl klänningen alldeles underbar... som ett mjukisplagg att mysa omkring i men även så pass vacker att den går att ha när man ska på fest. Det är det som är så bra med Odd Molly ;)

    Kramar till dig och en fin fredag!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥