söndag 3 april 2011

I fin form








Mitt bidrag till Fabrikens söndagsbild är soliga bilder från altanlivet i onsdags.



Igår hände det!


Under kvällspromenaden igår (blev galen av att bara ligga i soffan tillslut och blev tvungen att få lite luft) kunde jag för första gången i år känna varma vindar. Fint och mjukt svepte de mot mitt ansikte och lekte tafatt med mitt hår och jag bara hänfördes av hur skönt det är med verklig värme. Man har ju varit förvarnad av solglimtar, fågelkvitter och glada grannar i färd med att tvätta cyklar, bilar och allt men nu är det officiellt. Våren är här! Penséerna blickar blått mot mig när jag öppnar dörren och lockar att jag ska gå ut.


Men jag känner att vädret är lite emot mig den här helgen för hällregnet som just startade hindrar mig rätt effektivt från att gå ut och springa, (vill gärna komma i form snart och inte nödtorftigt pusta mig runt spåret), något jag verkligen kände för och antagligen behöver efter alla chokladmuffins igår.... men killen bara skrattar och säger att jag ju visst är i form -muffinsform!!! :D Nåväl, regnet kan ju inte hålla på hela dagen och när det väl slutar är jag och muffinsformen redo att göra en tigerögon-Rocky.



2 kommentarer :

  1. Skönt att du frossar i några muffins och känner dig på lite bättre humör!
    Här har värmen kommit, ca 12 gr. Solen??

    Fina penséer du har planterat, här har det också fixats med blommor. Det gjorde mig gladare:)

    Ha en skön söndag!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja jag känner också att det är lite mildare och man känner sig piggare och mer förväntansfull för vad som komma skall...
    Vilken fin söndagsbild!
    Kramar Malin

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥