fredag 25 mars 2011

Våffelfredag!



Foto: Noa Noa






Tjohooooo!



Idag är det både fredag och våffeldag, hur bra är inte det?
På jobbet skyfflades våfflor i rasande takt och ångorna steg som en dimma och bäddade in mig och alla hungriga gubbar, killar och män i en härlig gemenskap. Tydligen behövs det inte mer för att få fart på ett gäng supernördar :D



Lite lyrisk av den sköna stämningen känner jag liksom en samhörighet med mina kollegor och det är fint och roligt. Men vi är ändå lite olika, iaf på ytan, för jag är nog den enda som har ens en antydan till modeintresse. Det faktum att ingen ser skillnad på om jag lagt en evighet på att föna håret och har en ny klänning eller inte grundar inte direkt för inspirerande jobboutfits. När man så står i klädkammaren 05:40 blir det därför lätt att man norpar det som känns mest bekvämt (och i mitt fall är det inte alls detsamma som det snyggaste). Men guldsidan av myntet är att jag blir extra glad av alla fina vårkläder som poppar upp överallt och på helgerna är garderoben som en pralinpåse, där man får plocka sötsaker att känna sig fin i.



När känner ni er som finast?







Foton: Noa Noa




Kam på er våfflor!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥