söndag 9 januari 2011

Hemma igen!





Ciao!

Borta bra men hemma bäst säger man....och jag håller absolut med. Hur skönt jag än har haft det, finns det inget som går upp emot att komma hem till välbekanta saker och dofter. 


Men den här helgen har verkligen varit ovanligt härlig. Det är så himla mysigt att åka iväg och få lite nya intryck tillsammans. Det enda som var synd var att föräldrarna inte kunde komma och äta middag med oss igår som planerat....måste ses snart för revansch.







Hur många skor behöver man för tre dagar? Inte konstigt att väskan blev full :)
Det är dock helt uppenbart att jag måste skaffa mig skor i annan färg än svart!











Jag kan inte få nog av den vackra utsikten!
En annan bra sak med Vann är att det finns många bra ställen där man gärna landar en stund.







Många koppar kaffe och té blev det framför eldarna :-)
Nu blir det samma sak här hemma fast framför kaminen...hemma bäst?


Ha en supersöndagkväll!





P.S. Glöm inte att var med och TÄVLA om ett örngott 
!

6 kommentarer :

  1. Oj, ett sånt härligt lugn bilderna förmedlar. Så skönt med ett break från vardagen. Hann du använda alla de skorna eller låg de flesta kvar i väskan? Ibland tror man ju att vissa prylar ska komma till nytta men behovet kan ju ändras..jag har alltid för mycket med mig..för säkerhets skull.

    KRAM Tina

    SvaraRadera
  2. Känner igen mig, tar alltid med mig för många skor som gåskor, finskor, extraskor...ja du vet!

    Härligt ställe att avsluta en skön ledighet på kan jag tro. Hoppas veckan blir bra för dig!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Å så härligt det låter! Bättre ett par skor för mycket än ett par för lite ;) Det är ju synd att helgen ska bli misslyckad för att man saknar ett par skor :) Tog du någon behandling där? Har för mig att jag läst att det är Vann som har pooler med olika teman, is, eld osv. Provade du? Detta ställer står på min önskelista över ställen jag vill besöka. Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Vilken mysig helg ni ser ut att ha haft. Känner mig inspirerad att åka till Vann! Jag börjar jobba igen i februari (gah!) och måste nog boka in något kul att se fram emot. För övrigt tycker jag att antalet skor verkar rimligt. Man vet ju aldrig som sagt ;)

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ni haft det helt underbart! Kul att få se bilder:-)

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Jag kan verkligen rekommendera Vann! För mig känns det extra lätt att åka dit för att det är så nära föräldrahemmet, men jag hade gillar det massor ändå.

    Den här gången tog jag ingen behandling, men badade i alla poolerna (förutom den iskalla) och svettades i alla bastuarna. Man kan köpa ett Vann-paket som är ett antal produkter och ett förslag till vi vilken ordning man kan besöka pool och bastu. Det kostar inte mycket men känns superskönt så det kan jag absolut tipsa om. En annan gång när jag var där tog jag en massage med örtknyten, som var skön men liksom inte gav så mycket.

    Det var nog ganska många gäster, men tack vare att det är så stort känns det ändå inte trångt.

    Och så till det viktigaste...skorna ;-)
    Jag använde alla utom de med högst klack. Jag kom in i bekväm-lunken och kände inte för att pläga mina nyfilade och -smorda fossingar :)

    Men jag skulle jag åka igen skulle jag nog ändå ta med lika många par och så kanske ett par tofflor till spa-avdelningen, och så ett par silvriga och så....kul att jag inte verkar ensam om detta :)

    Kram på er!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥