onsdag 17 november 2010

Odd Molly pre spring





Hejsan!



Hoppas att ni mår bra denna onsdag.
Jag tycker att det är lite jobbigt med mörkret som är just nu. Det är mörkt både när man går till och kommer hem från jobbet. Därför drömmer jag mig gärna framåt i tiden till vårens ljus och alla de fina kläder som kommer då.


Odd Mollys vår- och sommakollektion finns tex redan att kika på här.
Jag hittade några finfina plagg, eller vad tycker ni?



fullsize




fullsize




Ka-ching pocket dress....velour = mys :)
Jag tycker massor om deras sköna små budskap.
weekday Sunday everyday
Tänk om det ändå vore så!



Om man gillar myskläder men inte Odd Mollys priser kan man titta in på Hemtex, som har en jättefin velourmorgonrock för 399:- Jag har gått och klämt på denna några gånger, men avvaktat för att jag just aldrig använt morgonrock. Men man är ju inte sämre än att man kan ändra sig :) Det verkar faktiskt rätt skönt att bara svepa om sig något mjukt när man ska smyga upp på morgonen.
Kan kanske vara ett julklappstips till någon kär vän, syster eller mamma.




Badrock Viktoria - lila



Jag lyssnade förresten på Per Holknekt när han sommarpratade i P1. Han berättade då om bakgrunden till  textsnuttarna.... under en period skickade Karin uppmaningar som sedan inspirerade. En rätt bra artikel i DN om Per och Odd Molly finns att läsa här.



fullsize




Jag gillar när blusarna faller rakt ner som på denna Early spring blouse ( bra när man vill äta mycket ;) ). Puffärmar är också alltid sött. Jag tycker att det är så roligt att jag börjat gilla mer söta och feminina plagg. Så har det inte alltid varit men nu känner jag mig ibland mer kvinnlig.


Modet är ju också sånt att kläder i så många stilar finns att köpa samtidigt och det är skönt.
Alla kan hitta vad just de känner sig bekväma och fina i.
Jag tror alltid att jag kommer gilla rejält utsvängda jeans :)







Hurra för olikheter!
...för visst är även udda fåglar vackra...





Images courtesy of Odd Molly, Hemtex, Indiska

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥