onsdag 10 november 2010

Julinspiration


Visst är det fint med dekorativa grenar som hänger från taket!



Lillördan är här!



Nu är de flesta möblerna på plats och igår hade vi en fixfri kväll då man bara gjorde god mat, drack vin och badade bubbelbad. Så himla härligt!!



Men vad väntar nu?
Jo, äntligen kan jag så smått börja snegla på juldekorationer och julpynt.
Jag tillhör kategorin som vill ha extra allt vid jul. Minimalismen kan gott få vila ett tag tills julen med färg och värme är förbi. Men för den sakens skull behöver det inte bli pråligt. Stilfullt och familjärt och så lite till .... :)


Men nu, som uppvärmning, kommer lite snällare julinspiration i form av
bilder på sånt man kan fixa rättså tidigt och därmed njuta av länge.








Jag som så många andra brukar önska mig en vit jul,
men visst kan man ha lite, lite, lite mer färg iaf inomhus?
Hyacinter vill jag gärna ha för att deras väldoft fyller hela huset.





Men huset får gärna dofta av annat än blommor också!
En som verkligen vet hur man gör mumsiga, godluktande saker är Nigella.
Och just vid jul brukar man kunna se hennes härliga julavsnitt.
Det vattnas i munnen bara jag tänker på skinka mm.




Pepparkakshus hör också till....   lite tidigt ännu men ändå :)
Det här lilla söta kommer från Arla och verkar såpass lätt att man inte behöver tveka att ge sig i kast med det.







Nu blir det snart ädelost- och köttfärspaj efter mammas recept och sen väntar premiären av 24 timmar. I det här fallet har jag helt trillat dit på all reklam för programmet och är nyfiken på exakt hur trevligt kvällens par Pernilla Wahlgren och Marcus Schenkenberg.


Pernilla har själv kommenterat om avsnittet i sin blogg.




He en mysig kväll!
Kram







Images courtesy of Country living, Bo Bedre, Arla.se, The telegraph

1 kommentar :

  1. Hej! Javisst är det mysigt med jul..jag såg 24 timmar tillsammans igår..ett kul program tycker jag..Ha en superbra dag
    kram

    SvaraRadera

Jag blir så glad för din hälsning ♥