torsdag 11 november 2010

Husbilder del 2




Hejsan!



Kaffe- och frukosthörnan är åter i full användning :)
Jag har säkert sagt det tidigare, men kaffemaskinen från Nespresso är absolut ett av mina bättre köp vad gäller köksapparater. Det är så gott att kunna fixa en god latte efter maten och nu när man inte längre bara kan slinka ner på stan för en fix hos ex Espressohouse, är bryggaren extra uppskattad.







Vänd mot kaffehörnan ser man ut över köket som är öppet mot vardagsrummet.
Kartellampan, som jag tycker massor om, har fått inta sin givna plats över köksbordet.






Vardagsrummet sett från hallen vid ytterdörren.
Soffan är egentligen lite för stor för rummet, men samtidigt är det så himla gott att krypa upp i den och verkligen få plats att både sitta eller ligga utan att ha fötterna på killen.


På bilden under ser ni min nya favoritplats: i soffan med utblick över altanen ( som är större än min gamla lägenhet ) åt ena hållet och kaminen åt det andra.
Vi har redan satt upp julslingan och man ser den i bakgrunden :)










Åh, vad skönt det ska bli med helg, då man kan njuta av huset lite längre och även se det i dagsljus :) I kväll blir det iaf en liten upptäckstur i området. Det finns en väg upp genom skogen som jag är nyfiken på att utforska.




God kväll kära läsare!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥