lördag 30 oktober 2010

Tapeter och färg






God förmiddag!



Hoppas att ni har en skön morgon :) 
Jag har nästan glömt bort att det är Halloween.
Fast bor man i lägenhet är det inte många barn som kommer.


Jag blev ändå lite sugen på att göra något roligt skoj tills ikväll och 
hittade dessa ( mer söta än skrämmande ) spöken av Leila Lindholm.





 Recept 40 spöken

Ingredienser:
4 1/2 dl strösocker
1/2 dl florsocker
1 äggvita
1 1/2 msk gelatinpulver
1 1/2 dl kokande vatten
smörgåsrån
300 g vit choklad att droppa i
mörk choklad till dekoration

För att få ett riktigt fluffigt skum i spökena behöver du en elvisp till hjälp. Smeten ska vispas i en halvtimme, så se till att ha tid på dig. 

Blanda strösocker, florsocker och äggvita. 
Rör ut gelatinpulver i kokande vatten. 
Blanda gelatinröran i äggsmeten. Vispa i 30 minuter.
Stansa ut rundlar ur smörgåsrånet med ett glas. 
Spritsa eller klicka ut toppar av smeten på dem. 
Ställ att stelna i kylen en stund.
Doppa sedan topparna i den vita chokladen. 
Ställ att stelna och dekorera sedan spökena med den smälta mörka chokladen.







 Men egentligen har jag mer inredning, färg och tapeter i tankarna!
Efter att precis ha avslutat min jobbpassning ska jag nu ut med killen och köpa färg för att måla om 
inne i huset som vi äntligen får på måndag!! 
Tjohooo!








Köket är ganska vanligt och vi har en fundering på om det skulle bli fint med en varm mörk färg på väggarna. Å andra sidan är det alltid fint med ljusa toner. Hmmmm. Hämtade färgprover hos Flugger igår och fastnade för Royal Sand, den mörkbruna till vänster.


Sen hade jag gärna haft en av Laura Ashleys toiler, men det är isf ett senare projekt.





 Nej, dags att hoppa ur mysbyxorna och bli presentabel.



Ha en härlig dag!
Kram






Imgages courtesy of: SvD, recept.nu

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för din hälsning ♥